dinsdag 15 september 2015

Opbergmap en Farmerswifebee....

Dit voorjaar maakte ik een opbergmap voor o.a. mijn quiltspullen. Eentje waar van alles in kan en....waarbij je ook nog kunt zien waar je je spullen hebt gelaten. Want er zitten wel 5 vakken in de opberg map en altijd als ik op zoek ben naar iets, zit het in het laatste vak, laadje of waar dan ook.

 De foto is een beetje vaag, maar ik heb voor de map 2 verschillende Tilda stoffen gekozen i.c.m. een roze ruitje. En al zeg ik het zelf, de map is best vrolijk geworden van kleur. En omdat ik bij het quilten meestal met de meer klassiekere stoffen werk, kan ik de map ook nog eens makkelijk terug vinden onder de berg quiltspullen die ik altijd om mij heen verzamel.


 De map maken was best nog wel een klusje. Eerst is de buitenkant dubbel doorgestikt en vervolgens zijn de vakjes aan de binnenkant gemaakt met doorzichtig plastic. Het lijkt wel een beetje op transparant tafelzeil, maar dit doorzichtige plastic is mooi helder van kleur. En...ook niet onbelangrijk, je kunt het onder de naaimachine doorschuiven. De vakken sluiten met een rits die op maat gemaakt is. De rits heeft ook nog een sierwaarde, daarom zijn de ritsen extra breed wat zorgt voor een mooie kleurencombinatie. Al met al erg leuk om te doen en daarom heb ik er een workshop van gemaakt voor zaterdag 3 oktober.
Als je het leuk vindt om mee te doen dan is opgave van te voren wel gewenst i.v.m. voorbereidingen vooraf. Om de opbergmap in één dag af te krijgen is het namelijk noodzakelijk dat de buitenkant al vast van te voren thuis wordt doorgestikt. Je krijgt hier uitleg over van te voren bij opgave.
Wil je eerst even komen kijken in de winkel dan mag dat natuurlijk ook altijd.


Donderdag en vrijdag is de winkel weer open. Op vrijdag is er voor de eerste keer dit seizoen weer een Farmerswife bee. Helaas ben ik zelf de minst productieve Farmerswife. Er is zoveel wat af moet. Dat is op zich niet erg, want we zijn bezig voor de kerstperiode en onze kerst OPENHUISdagen en daarvoor zijn er al allerlei leuke dingen binnen gekomen. Maar daarover een andere keer.


En ook nog een foto van een hele mooie Farmerswife quilt die al af is van één van de deelnemers van de bee.
 
Wil je meer inspiratie opdoen over de Farmerswifebee? Er is een Farmerswifegroep op Facebook waar je lid van kan worden.

Groetjes, Johanna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten