vrijdag 20 mei 2016

Uitgeslapen.....

Sinds kort ben ik in het gelukkige bezit van het boek 'Uitgeslapen'. Droombeelden van toen in quilts van nu. Geschreven door Jantje Kupers - de Roo.
Het boek stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en vorige week heb ik het besteld bij atelier Steekjes & Kruisjes. Een feestje trouwens om daar iets te bestellen. Je krijgt een echt cadeautje opgestuurd, bijna jammer om uit te pakken.


In het boek een prachtige collectie van oud beddengoed waar mooie quilts van zijn gemaakt. Met de hand en de laatste jaren ook met de naaimachine. Beddengoed dat volgens Jantje niet aan dorp of stad gebonden is. Op internet zag ik ergens de benaming 'Nederlands erfgoed'. Nou dat is het zeker.

In het boek ook deze leuke foto. Niks geen quilt, gewoon je lapjes opvouwen en bewaren in de kast. Als je geen tijd hebt, is dit wellicht een optie. Het spreekt mij in ieder geval wel aan.


Maar dat er ook nu hele mooie dingen van deze Hollandse quiltstoffen gemaakt kunnen worden bewijst Greetje wel met haar quilt uit het boek Millefiori van Willyne Hammerstein.
Het is een hele klus, maar het resultaat is geweldig.


Dat mijn handen jeuken om iets te gaan maken zul je begrijpen. En zeker als je dan bij je zelf kunt winkelen. In de bak allemaal kleine rolletjes, maar ook aan de meter te koop. In de winkel staat en hangt al wel het één en ander wat van deze stoffen gemaakt is, maar het blijft te leuk om niets meer te maken. Eigenlijk zijn deze stoffen een beetje mijn handelsmerk geworden door de jaren heen sinds ik gestart ben met de Lindehof.
En met mijn nieuwe boek heb ik weer inspiratie genoeg voorlopig ;-)....


Terug van weggeweest is ook onze Hollandse quiltstoffenclub. Iedere maand 4 verschillende stoffen in je brievenbus. Om te sparen en te verwerken in allerlei mooie projecten en projectjes. Als je mee wilt doen met onze stoffenclub dan lees je er HIER meer over.


De stofjes worden met zorg ingepakt zodat je iedere maand verrast wordt met een leuk cadeautje. 
 

Groetjes Johanna

1 opmerking:

  1. Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

    More than 160k men and women are losing weight with a easy and SECRET "liquid hack" to burn 1-2 lbs every night while they sleep.

    It's simple and it works on everybody.

    Here's how to do it yourself:

    1) Get a glass and fill it half full

    2) And then use this awesome hack

    and you'll be 1-2 lbs skinnier when you wake up!

    BeantwoordenVerwijderen